Handelsbetingelser ved sommerhave.dk

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra sommerhave.dk.
Bestilling
På www.sommerhave.dk kan du bestille varer via vores hjemmeside, samt via telefon og mail.
Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du altid mere end velkommen til at kontakte os.

Alle priserne på www.sommerhave.dk angives inklusive moms.
Alle priserne på www.sommerhave.dk angives inklusive alle afgifter, told mm.
Når du handler med www.sommerhave.dk indgås aftaler på dansk.

Dokumentation og vejledning
Hvis der findes brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra www.sommerhave.dk.
www.sommerhave.dk indestår for, at alle vore solsejl er UV certificerede.

Fragtpriser
Alle varer på www.sommerhave.dk leveres fragtfrit i hele Danmark, inkl. brofaste øer. Tillæg for levering til ikke brofaste øer.

Leveringstidspunkt og transport
Levering af varer fra www.sommerhave.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret.
Forsendelsen af mindre varer sker med Post Danmark eller GLS. Større produkter, som eksempelvis stolper, sendes med fragtfirma.

Normal leveringstid er 2-3 dage fra ordren afgives, men der kan forekomme længere leveringstider på visse produkter.
Forventet leveringstid for de enkelte produkter, står anført på varekortet i shoppen.

Modtagelse af vare/Skader og fejl
Ved modtagelse af varen, hvad enten det er levering med fragtfirma eller afhentning på et postkontor, gælder følgende:  Fragtbrev/postkvittering skal ALTID underskrives af begge parter. Hvis der er nogen som helst udvendige tegn på skade af emballagen, skal varen kontrolleres for skader med det samme. Dersom der er nogle som helst – små eller store skader på varen, skal dette udførligt beskrives på fragtbrevet/postkvitteringen og fragtmanden/ekspedienten på postkontoret og kunden skal begge skrive under på fragtbrevet/postkvitteringen. Kunden skal med det samme tage billede af det underskrevne fragtbrev/postkvitteringen samt tage tydelige forklarende billeder af de aktuelle skader på varen. Billeder af det underskrevne fragtbrev/postkvittering og billederne af skaderne på varen, sendes omgående til easytoilet på [email protected] Samme procedure gælder dersom varen er behæftet med synlige fejl eller mangler ved modtagelsen. Ovennævnte procedurebeskrivelse er en betingelse for behandling af eventuelle fragtskader eller mangler og deraf mulig skadeserstatning. Alle klager og krav om erstatning vil blive afvist dersom ovenstående procedure ikke nøje bliver fulgt. Vi betaler omkostningerne ved returnering af varen i tilfælde af godkendt transportskade, fejl på varen eller fejlforsendelse. Hvis nogle af ovenstående problemstillinger opstår, sørg da for at gemme emballagen og al indpakningen så der kan laves en erstatningssag på varen.

Reklamationsret
Når du handler på sommerhave.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret.
Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Ønsker du at returnere varen, skal du ALTID kontakte sommerhave.dk først og aftale nærmere mht. hvilken adresse varen skal returneres til. I det tilfælde at du sender varen uden først at have aftalt med sommerhave.dk hvilken adresse varen skal sendes til, vil der blive pålagt dig portoafgift, da sommerhave.dk får denne udgift ved at sende den videre til vores fabrik.

Online betaling med kort
På sommerhave.dk kan du betale med følgende betalingsmidler:

Dankort
VISA
VISA Electron
MASTER CARD
MAESTRO
JCB

Betaling kan også ske ved hjælp af bankoverførsel. Ved betaling via bank vil ordren blive ekspederet efter at vi har registreret din indbetaling.
(OBS! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor)

Du kan også betale med ViaBill. Læs mere her.

Der tages ikke gebyr ved betaling på sommerhave.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra sommerhave.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Betaling via EAN nr.

Du kan også bruge EAN nr. i forbindelse med betaling af din vare. Når du har bestilt din vare på sommerhave.dk sender vi en ordrebekræftelse fra shoppen, efterfulgt af en EAN faktura.

Fortrydelsesret
Skulle du fortryde købet, kan du naturligvis returnere varen indenfor 14 dage fra den dato du har modtaget varen. Hvis du fortryder dit køb, skal du returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som da du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som forringer varens salgsværdi.

Du skal selv betale returfragten for varer der returneres. Vi tilbagebetaler pengene til din konto indenfor 7 dage. Du bedes vedlægge information om dit navn, fakturanummer, og at du ønsker pengene tilbage – skrevet på en kopi af fakturaen. Har du handlet med Dankort eller kreditkort bliver beløbet tilbageført til din konto. Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen.

Specialvarer. Der er ikke fortrydelsesret på specialvarer.

Menu